EVO KAKO SVETSKI MEDIJI IZVEŠTAVAJU O IZBORIMA U CRNOJ GORI: Današnje glasanje je svojevrsni referendum za Đukanovića

Brojni svetski mediji bave se parlamentarnim izborima u Crnoj Gori, ocenjujući da predstavljaju svojevrsni referendum za Mila Đukanovića, kog opisuju kao autokratu, i njegovu vladajuću Demokratsku partiju socijalista.

 

Nemački „Špigl“ piše da Crna Gora nikada nije videla demokratsku promenu vlasti i da se to verovatno neće dogoditi ni na ovim izborima.

„Špigl“ Mila Đukanovića naziva „autokratom koji je najduže na vlasti u Evropi“ i ocenjuje da se izbori održavaju u ključnom momentu za Crnu Goru.

Nemački nedeljnik navodi da bi ovi izbori mogli da budu prekretnica za Crnu Goru i u tom kontekstu podseća na višemesečne proteste protiv Đukanovića, nezapamćene od napuštanja državne zajednice sa Srbijom 2006.

Okidač za proteste bilo je usvajanje Zakona o slobodi veroispovesti koji je trebalo da deo imovine Srpske pravoslavne crkve stavi pod državnu kontrolu, dodaje „Špigl“.

„Đukanović, članovi njegove porodice i grupa stranačkih i poslovnih prijatelja, praktično su podelili zemlju među sobom. Poseduju najunosnije delove jadranske obale, dobijaju većinu javnih tendera i tajno ulažu u većinu stranih investicija. Primera radi, najnoviji korupcionaški skandal odnosi se na pranje novca u malteško-crnogorskom projektu vetrenjače. To je sistem koji je poznati crnogorski matematičar i publicista Miodrag Perović opisao rečima ‘režim je postao oligarhija, DPS privilegovana kasta koja poseduje sve monopole’“, navodi „Špigl“.

Francuski radio RFI konstatuje da ovi izbori izgledaju „veoma nesigurno“ za Mila Đukanovića kog naziva „neprikosnovenim vladarom Crne Gore“.

Đukanović, koji je na vlasti tri decenije, suočava se sa „najopasnijim izborima“ do sada, konstatuje RFI.

Francuski radio piše da je pozicija predsednika Crne Gore oslabljena otvorenim protivljenjem Srpske pravoslavne crkve i da je „poljuljan“ korupcijskim skandalima i zdravstvenom krizom u zemlji.

U tekstu pod naslovom „Đukanović: Vladar Crne Gore“, nemački javni servis MDR piše da tom „malom zemljom na Jadranu Milo Đukanović već 29 godina vladao kao porodičnim biznisom“.

2312303_whatsapp-image-20200830-at-12.25.08_ff.jpg?ver=1598787269FOTO: NEMANJA NIKOLIĆ

MDR na ove izbore gleda kao na referendum za Đukanovića i njegovu vladavinu i takođe podseća na proteste zbog usvajanja spornog zakona i ukazuje da je crnogorski predsednik kritikovan zbog gušenja slobode medija i manipulisanja izbornim spiskovima.

Nemački javni servis se dotakao i fizičkog izgleda predsednika Crne Gore i lidera DPS-a, navodeći da je visok skoro dva metra, ali da se „mlitavo rukuje“, mada „ume da ubedi nekoga u nešto“.

„Razmišlja logički i ne dozvoljava da ga iznerviraju. Đukanović ne govori nijedan strani jezik, sem po malo italijanski, ili bar tako kažu“, dodaje MDR.

2312293_whatsapp-image-20200830-at-12.25.07-1_ff.jpg?ver=1598787291FOTO: NEMANJA NIKOLIĆ

Britanski „Telegraf“ uoči izbora u Crnoj Gori objavio je razgovor sa Duškom Kneževićem predsednikom Atlas grupe Duškom Kneževićem koji je, kako se navodi, otkrio kako je morao da daje mito stranci dugogodišnjeg predsednika Mila Đukanovića.

Đukanovićeva vladajuća stranka se zbog „prljavog veša“ koji Knežević otkriva, suočava sa oštrijom borbom nego inače, dodaje britanski Telegraf, podsetivši da je predsednik Atlas grupe prošle godine izazvao političku oluju aferom „koverat“, kada je objavio video na kojem predaje kovertu sa 100.000 evra visokom vladinom zvaničniku.

Bilo je to, kako tvrdi Knežević, samo jedno od mnogih mita koje je tokom godina morao da plaća da bi poslovao pod režimom Mila Đukanovića.

Kurir.rs/Sputnjik

Foto: Nemanja Nikolić

Komentari

Za objavu komentara morate biti prijavljeni.

Jeste li uživali u ovom članku? Budite informisani pridružujući se našem biltenu!

Povezano
окт 24, 2020, 2:10 по подне - Boris M.
окт 23, 2020, 4:15 по подне - Mostar28
Autor:
Najpopularnije
окт 20, 2020, 8:25 по подне - Mostar28
окт 21, 2020, 1:03 по подне - Boris M.